Marketing navijaških skupin
December 15, 2012 by admin
V kategoriji Novice, Ultrapedia
Comments Off on Marketing navijaških skupin
Objavljeno v reviji Ultra, številka 4. Izid: junij 1996.
Casual style
June 24, 2010 by admin
V kategoriji Novice, Ultrapedia
Comments Off on Casual style
Zanimanje za ta ”način življenja” je v zadnjem času vse večje. Odločil sem se, da vam približam, od kje je vse to prišlo, kakšni so bili začetki tega, razvoj in trajanje danes.
»Kežualci« so pravzaprav črpali svoj izgled iz skoraj vsake subkulture na Otoku in jo pomešali z evropskimi športnimi znamkami obutve in oblačil. Na začetku je treba povedati, da biti casual v vsakdanjem življenju v Veliki Britaniji pomeni ohlapno nošenje neobveznih oblačil. To pomeni, da je nošenje trenirke in spodnje majice ter superg 100 % casual. Vrnimo se na stadione, ker nas to najbolj zanima. V 60. letih, bolje rečeno proti koncu tega desetletja, so se na britanskih stadionih udomačili skinheadi. Nosili so ”casual” oblačila, saj niso imeli denarja za dražja oblačila. Torej po koncu dela niso sezuli svojih težkih bulerjev in na pivo so šli v svojih karirastih srajcah takoj po izmeni. Seveda se je tak stil hitro prijel med britanskimi producenti oblačil, kot sta Ben Sherman in Fred Perry, katerih majice in polo majice so postale razpoznaven znak vseh stadionskih band. Tu je treba dodati, da to z novejšim casual stilom nima veliko skupnega. Fred Perry je hitro postal kultna znamka iz preprostega razloga, saj je izbor precej barvnih polo majic dovoljeval vsakemu navijaču nošenje majic Fred Perry v barvah svojega ljubljenega kluba.
70. leta so z vidika mode na stadionih najslabša leta. Dovolj je samo spomniti na kultno sliko navijačev Manchester Uniteda, ki brcajo na tleh ležečega fana Hull Cityja s pomočjo čevljev s peto. Tako je, dolgi lasje in hipijevski izgled so za kar nekaj let zavladali na britanskih ulicah. Ti časi so se kaj hitro končali in tako z naglim izbruhom punk rocka in vrnitvijo subkultur, kot so Mods in Skins, počasi prehajamo do korenin tega, kar danes imenujemo casual. Prav tako je bila policija še vedno alergična na bulerje Martens, kratke lase, haringtonke in bomberje. V precej kratkem času pa so možje v modrem stali pred nelahko nalogo, saj so navijaške skupine svoj izgled zelo spremenile.
Transalpino – poceni mednarodne vlake – otoški navijači povezujejo s samo enim – z ”roparskimi” pohodi po Evropi, predvsem Italiji (oblačila) in Nemčiji (športna obutev). Nihče pravzaprav ne ve, zakaj so postale ravno te znamke in ne druge cilj skupin, kot sta Perry Boys iz Manchestera in Scallies iz Liverpoola, ki sta kot prvi začeli »uvažati« športna oblačila v Veliko Britanijo. Izgleda, da je bil prvi povod porast zanimanja za modo, in drugi, da težki izgled skinov, zanimanje za skuterje Mods in glasba reggae Rude Boys ni bilo to, kar je hotela večina mladih na Otoku. K temu je prišla tudi disco glasba in diskoteke, ki so nadomestile punk in reggae koncerte, ki so prej zanimali nogometne huligane. Največji pomen pri izbiri oblačil je bilo to, kaj je kdo nosil na Wimbledonu. Tako je, tenisači so bili faktor, katera trenirka je v modi. Na Otoku je kmalu postalo polno majic takih znamk, kot so Sergio Tacchiini, Fila, Lacoste in nesmrtni Fred Perry.
Kar se tiče obutve, je imel Adidas kar nekaj časa popolno prevlado. Adidasovi modeli Trim Trab, Stan Smith ali Samba so še dandanes popolna klasika casual mode. Pri kavbojkah je imela primat znamka Lois in seveda neuničljive Levisove 501, ki so jih prevzeli od skinheadov.
Ker je bilo treba pripraviti še oblačila za deževno angleško vreme, so postali modni anoraki in jakne z goreteksom. Pri zadnjih je imela primat italijanska Kappa, katere jakne so bile za policijo še dolgo znak, da je nekdo potencialni huligan. Prvič so tudi angleške znamke jaken, npr. Peter Storm in Berghaus, postale moderne, saj so njihove jakne primerne za nalive.
To je bila prva polovica 80. let. Casual stil je počasi pregnal s tribun svoje težko obute in obrite predhodnike. Moda se je menjala tako hitro, da so ekipe z manjših mest, ki so stvari kopirale od večjih sosedov, po osvojitvi enega stila prišli na tekmo in ugotovili, da oblačila in obutev, ki jih nosijo, niso več v modi, saj je nekdo očitno zamenjal standarde mode. Je bil pa to precej drag hobi, saj menjava oblačil ni bila tako poceni in tudi s službo v tistih časih ni bilo tako lahko. Generalno se je dolgo obdržal teniški izgled ekip z juga, na severu pa so nekatere ekipe v goretex in puhastih jaknah izgledale, kot da gredo na osvajanje Everesta.
Med vsemi temi izleti v Italijo so začeli na Otok voziti tudi pravo moško modo, torej znamke kot so Armani, Prada ali CP Company (del te firme je kultni Stone Island). S tem je prišlo tudi zanimanje za že po naravi drage znamke Burberry in Aquascutum. Letnica, po kateri je na Otoku zavladal Stone Island, je bilo Svetovno prvenstvo v Italiji (1990), po katerem so se ekipe z juga zaljubile v to in v druge italijanske znamke.
Velik vpliv med huligani sta dobili ameriški znamki Polo Ralph Lauren in Timberland. Zaradi muhastega vremena se je znova pojavilo zanimanje za jakne in kape lovske firme Barbour. Edino, kar se ni menjalo, so bile Adidaske, ki so še dandanes kopije teh pripeljanih iz Nemčije v 70. letih. Šele pred kratkim so nezamenljive ”tri črte” predale primat dragim znamkam Prada, Armani in Paul&Shark. Popolna novost so izdelane zaradi nostalgije na serijo Adidas, npr. Beckenbauer, Chile ali različni modeli Puma, ki se stilsko navezujejo na velike športne zabave iz 60. in 70. let.
V zadnjih letih se moda kaj preveč ne menja, razen lokalnih trendov, kot je prevlada oblačil Paul&Shark na severu in Stone Island ter CP Company na jugu in v Londonu. Kar se tiče pokrival je tako kot v preteklosti tudi sedaj prevladujočih nekaj znamk – Burberry (kot vemo je podjetje na pobudo policije in vlade prenehala izdelovati slavne kariraste džokej kape), Aquascutum ali Lacoste.
Precejkrat se lahko opazi tudi popularnega konjička Polo Ralph Lauren. Najzanimivejši produkt casual mode so domače otoške znamke na čelu z One True Saxon. Te znamke so popularne predvsem na severu, kjer ljudje zaslužijo precej manj kot na jugu in v Londonu ter okolici.
Vir: To my kibice
Prevod: Jež
Koreografije
April 25, 2010 by admin
V kategoriji Novice, Ultrapedia
Comments Off on Koreografije
Ultras koreografije pred letom ’70 so bile v slogu nekaterih regionalno popularnih Italijanskih tradicij. Na primer, Napolitani so bili znani po močnih petardah, s katerimi ustvarijo zelo vneto atmosfero, včasih celo nevarno. Uporaba te pirotehnike se je postopoma povečala – s predstavitvijo nekaterih pirotehničnih stvari in barvnih dimnih bomb, kar je pomenilo pozdrav in vzpodbudo ekipi, ko je vstopila na igrišče. Druga koreografija, ki so jo ultrasi koristili za vzpodbudo svojemu moštvu, so bile slike, na katerih so prikazovali smrt rivalnega moštva, šaljade itd. Italijani so za inspiracijo uporabljali tudi angleški stil z dvigom njihovih šalov ob istem času in s tem so naredili vizualne efekte. Ta specifični stil, ki so ga prvi uvedli Angleži, je postal pomemben element koreografij, kasneje pa je postal značilen del ultras fenomena.
S ciljem ustaviti povečano nasilje proti koncu sedemdesetih, ko je bil ubit navijač Lazia Vincenzo Paparelli, je policija prepovedala ultrasom vstop v stadion z različnimi topimi predmeti. Čeprav to pravilo ni bilo popolnoma spoštovano, je pomenilo oviro za izvedbo koreografij. Ultrasi so morali vnesti nekaj inovacij v izvedbo in izpeljavo koreografij. V tem obdobju do druge polovice 80. let je ultras fenomen prešel tudi v nižje lige, tako da je vsako moštvo (iz serie A do serie C/2) imelo eno ali več organiziranih navijaških skupin. Rivalstvo in tekmovalni duh med tribunami so bili izraženi predvsem skozi inovativno koreografijo. Z dobro pripravljeno koreografijo so imeli ustvarjalci velik vpliv in to so bili razlogi za moč in ponos ustvarjalcev. Zato ni presenečenje, da so bile najlepše koreografije narejene in izvedene predvsem na derbijih. Te koreografije, iz vidika ultrasa, so predstavljale glavno atrakcijo tekme, ki so jo pripravljali veliko časa (poleg veliko porabljenega časa pa tudi denarja …). Da bi lažje shajali in naredili še lepše koreografije, so začeli s svojo produkcijo in prodajo navijaških artiklov z logom skupine, kateri pripadajo. V cilju, da bi naredili koreografije vse lepše in lepše, so bili uporabljeni tudi drugi materiali. Na primer tisoči in tisoči balonov v barvi moštva. Uporabili so tudi velike role barvnega papirja, ki so bili razviti od spodnjega dela tribune pa vse do zgornjega dela, konfeti, role trakov, ki so jih vrgli na igrišče, obarvani kartoni, ki so naredili kromatične vizualne efekte itd. Skupine so sčasoma naredile nove zastave in transparente, nato pa so se pojavile ogromne zastave, ki so bile oblikovane za sektor ali celo za celo tribuno. Prvi, ki so to uporabili, so bili navijači Sampdorie in Torina v sezoni 1982/1983. V začetku 90. so bile te velike zastave uporabljene za bolj impresivne koreografije, ki so postale vrhunske.
Koreografije so postale lepše in lepše. Tukaj imamo nekaj odličnih primerov:
- Genoa – Sampdoria (1992/1993): 2 enormni krpi blaga (ena rdeča, druga modra), ki sta se uporabljali kot “zavesi”, sta bili dani na železne kable, nato pa so ju premikali med blokoma. Na začetku je zavesa pokrila celo tribuno in s še eno parolo je bila predstavljena koreografija. Na začetku so pokazali prometni znak (delo na cesti) in nato se je pojavilo sporočilo eno za drugim: »Oprostite za težave, mi delamo za vas«, »Malo potrpežljivosti in boste videli«, »Skoraj smo pripravljeni«, »Še malo in …«, »In zdaj je napočil trenutek«. Šov se je praviloma začel, ko se je odmaknila zavesa: zgornja tribuna je bila uporabljena kot ozadje, ki so ga tvorili navijači z belimi kartoni, medtem ko je spodnja tribuna ustvarjala morje, katerega valovi so bili ustvarjeni s horizontalnimi modrimi in rdečimi trakovi. Na sredini je bilo »plovilo« in na desni strani svetilnik, simbol mestnega pristanišča Genove. Zadnje sporočilo je bilo nekaj v tem smislu: »Kot naši vojaki, ki so bili glavni na morju, tako smo mi glavni na štadionu«.
- Milan – Brescia (1993/1994): Proslavljanje naslova prvaka. Ko so igralci Milana vstopili na igrišče, je spodnji del tribune razvil veliko krpo blaga, na kateri je bil narisan simbol skupine, ki je naredila koreografijo in na sredini je bilo narisano moštvo Milana v obliki karikatur. Na zgornji tribuni je bilo tisoče ljudi razdeljeno v tri sektorje, kjer so z obarvanimi kartoni naredili italijansko zastavo. Po nekaj minutah se je koreografija spremenila, del med spodnjim in zgornjim delom tribune je s kartoni razvil sporočilo »Champions«.
Drugi primeri dokazujejo, da se da vedno najti novitete v koreografijah in dokler njihova domišljija ne pozna meja, smo lahko prepričani, da lahko iz tega vidika od ultrasov pričakujemo še več.
Pripravil: ZOO; vir: www.ultrasspirit.com
Firme-tretji del
April 7, 2010 by admin
V kategoriji Novice, Ultrapedia
Comments Off on Firme-tretji del
Skozi svoje navijaško življenje spoznaš, da hodiš na tekme, ali da sediš vedno zraven enih in istih ljudi na vsaki tekmi. V večini primerov gre le za zajebancijo. Nič manj, nič več. Verjetno jih nikoli ne srečaš, razen na nogometni tekmi, ampak ko si enkrat v tej majhni skupinici ljudi, doma ali na gostovanju, ali celo v pubu na pivu pred ali po tekmi, ti ta skupinica ljudi pomeni enako kot tvoja družina. Za veliko navijačev je to eden glavnih čarov te igre. Spoznavati nove ljudi, ki jih zanima ista stvar kot tebe. A s temi ljudmi nimaš drugih stikov v vsakodnevnem življenju. To je samo še en del pobega v svet, imenovan nogomet.
Vse to je v redu za večino ljudi. Kaj pa če si ti in tvoja skupinica ljudi rada privošči nekaj težav? Kaj če, na primer, začneš hoditi na tekme v zgodnjih letih s svojimi prijatelji in ta na način odrastete skupaj? Začneš potovati in začneš se pretepati in slej ko prej imaš dovolj obrambnih akcij in začneš načrtovati ter napadati nasprotnika. Organizirate se in preden se zaveste, ste že v svojih dvajsetih letih in imate sloves.
Poglejmo drug scenarij. Si v pubu z ostalimi fanti, v katerega zahajate pred vsako domačo tekmo že več let. Naenkrat jo napadejo gostujoči navijači in nekaj vas dobi konkretne batine. Ko bo vaš klub igral v gosteh proti tej isti ekipi naslednjo sezono, se jim maščujete. S prijatelji se odpravite tja in opravite z njihovim pubom na enak način. Potem se oni vrnejo spet na vaš teren in tako se zgodba nadaljuje.
Še en scenarij: živite v majhnem mestu brez pravega nogometnega moštva. Zato hodite na tekme nekaj kilometrov stran. Tam je še veliko ostalih ljudi, ki delajo enako. Vsak teden potuješ z javnim prevozom z istimi ljudmi, med seboj se spoznate in na koncu stojite skupaj na vsaki tekmi na istem mestu na tribuni. To postane vaše mesto. Z leti postajate starejši in bolj organizirani. Organizirate prevoze na tekme in na koncu veliko potujete tudi na gostovanja.
Take situacije in scenariji so se prej ali slej pojavili v skoraj vsakem klubu v Angliji. To je bila podlaga za nastanek skoraj vsake organizirane skupine v tej državi. To so bile skupine ljudi, ki so bile bolj aktivne od večine ostalih, kadar je šlo za pretepe. Na začetku zadeve niso bile organizirane, ampak te skupine ljudi se nikoli niso umikale pred pretepom. Tako so postajali bolj prepoznavni med domačimi navijači in pridobivali na slovesu. Ljudje v tej skupini so to hitro spoznali in so zelo ponosni na dejstvo, da namesto da so le anonimni posamezni gledalci, so zelo prepoznavna frakcija znotraj kluba. Zato se zelo trudijo, da se razširijo, saj si predvsem želijo, da se njihov sloves razvija in širi. Posledica tega je, da bodo pretepi postajali vedno bolj nasilni in napadi na nasprotnike vedno bolj drzni. Lahko jih je le 10, lahko jih je 50, ampak ti ljudje se »hranijo« s tem svojim slovesom in strahom, ki ga imajo nasprotniki pred njimi. Medtem ko tista napetost, ki nastane, ko se zbirajo na dan tekme, ali pred, med in po pretepu, lahko človeka zasvoji. Zdaj imate med svojimi domači navijači sloves in zbira se vas spodobno število. Verjetno se zavedate, da vas bo polovica t. i. hard core, ostali bodo v najboljšem primeru le zanesljivi, v najslabšem pa bodo zraven le zaradi slave. Ampak želimo si, da bi se naša firma povečevala. Kako pridemo do tega? Pri nekaterih klubih se to ne bo zgodilo, ker tisti, ki so hard core, tega ne želijo. Zavedajo se, da je lažje organizirati 20 ljudi kot 200, hkrati pa tudi želijo obdržati svoj elitni status. Vedo tudi, da lahko manjša skupina večkrat zada več škode kot velika skupina. Najbolj pomemben faktor izmed vseh pa je, da več ljudi imaš v skupini, večje možnosti so, da bo ugled skupine pokvarjen ali celo izgubljen zaradi ljudi, ki bi v primeru kakšne težke situacije zbežali. Kljub temu se pri večini skupin število ljudi poveča tako ali drugače , ker ljudje želijo nekam pripadati.
Vendar nobeden ne more priti kar tako v neko skupino in pričakovati, da bo kar takoj sprejet. To se enostavno ne bo zgodilo. To so ob priložnosti spoznali tudi mnogi policisti pod krinko. Vsakdo ki se želi pridružiti skupini, se pridružuje počasi in od zunaj navznoter. Pridobiti si mora svoj sloves in spoštovanje tistih od znotraj, preden ga sploh vzamejo resno. To lahko traja več sezon in veliko pretepov. Sloves skupine je najpomembnejša stvar. Le-ta je v rokah vsakega člana in vsak od njih mora imeti največje zaupanje v ostale. Tako kot ima hard core popolno zaupanje v vsakega člana, da jih bo le-ta podprl pri morebitnih pretepih. Obstajajo ostali načini kako se pridružiti firmi. Navijači Newporta – na primer – so nekoč izvedli rekrutiranje med navijači tako, da so polepili s plakati celotno mesto. Obstajajo celo primeri, ko so določene ljudi vabili, naj se včlanijo v druge skupine (celo iz drugih mest), predvsem zaradi njihovega slovesa in zaradi t. i. »povezav.« Poznamo tudi skupine, ki podpirajo isti klub, ki se bodo združile v potovanjih in pretepih, ali bodo celo potovale ločeno in se združile le v pretepih, kljub temu pa se ne bodo nikoli združile med sabo, saj se nobena od njih ne želi odreči svoji zgodovini in slovesu. Kakorkoli, take priložnosti so redke in v veliki večini primerov je edina pot v skupino glede na zasluge. To pa zahteva odrekanje in predanost.
Ko pride skupina v situacijo, ko ima nek status pri ostalih klubih (dober ali slab, odvisno iz katerega zornega kota gledamo), bodo ostale skupine skušale zrušiti to, kar se je do zdaj gradilo. Pride celo do tega, da je vaš rezultat najmanj toliko pomemben kot rezultat kluba za katerega navijate. Zavedati se je treba, da če v goste prihaja Cardiff ali Birmingham, da vas bodo gostje preizkušali in enako bodo pričakovali oni od vas. To je ta igra.
Seveda se zadeve ne odvijajo le na tekmah. Vsak klub ima navijače, ki bodo udeleženi pri pretepih, ne glede na to, ali gre za velik klub kot je Middlesbrough, ki ima ene najnasilnejših navijačev v državi, ali gre za majhen klub kot je Wigan Athletic, katerega navijači so te vedno pripravljeni presenetiti. Stanje na ligaški lestvici nima prav nobene veze za organizirane skupine. Vsak navijač vam bo takoj povedal, da so lahko londonske ulice zelo nevarne, ker nikoli ne veš na koga boš naletel in organizirane firme malih klubov so lahko resnično izredno nevarne.
Ena stvar je spoštovanje pri domačih navijačih, ampak skupine bi bile rade poznane drugim klubom in nasprotnim navijačem in želijo, da le-ti govorijo o njihovih podvigih in junaštvih. Ena stvar, ki je nad vsemi in bo pripomogla k temu, je ime. Ni važno od kod izvira, ali kako neumno se sliši, ker ko ime postane enkrat znano se razširi kot požar, če je ekipa aktivna vsak teden. Če se znajdeš na poraženi strani in prejmeš v roke vizitko v stilu »Čestitamo, pravkar si spoznal Chelsea Headhunters,« potem to zagotavlja, da bo njihovo ime poznano na vaši strani v roku nekaj ur. Vizitka je odlično orodje, ki ga danes uporablja večina skupin. Dostopnost printerjev vizitk na poštah in železniških postajah je velika, so neizsledljive in se pridobijo na enostaven način.
Vir: Dougie & Eddy Brimson: Everywhere we go (Behind the Matchday Madness); 1996
Preberite tudi Firme, drugi del in Firme, prvi del
Transparenti, tretji del
March 22, 2010 by admin
V kategoriji Novice, Ultrapedia
Comments Off on Transparenti, tretji del
Kako narediti zastavo oziroma transparent?
Veliko zastav in transparentov na tribunah je zelo neverjetnega videza, ampak da bi vaš transparent ali zastava skupine še bolj izstopala, si morate zamisliti nekaj neobičajnega, nenavadnega in kvalitetnega ter inovativnega, ker je transparent/zastava ena izmed pomembnejših delov izgleda tribune. Obstajajo številne odlične metode, kako izdelati transparent/zastavo. Lahko npr. uporabite akrilno barvo, razpršilce (šprej) itd., da naredite svoj vzorec, ali pa enostavno plačate tiskanje transparenta. Ampak nedvomno imata zastava/transparent, ki sta narejena na roko, večjo vrednost kot če bi bila natiskana.
1. korak: Najdite idejo. Kot knjiga, film, slika itd. se tudi zastava začne z idejo v vaši glavi. Tema naj bo unikatna, ne poizkušajte samo kopirati nekaj, kar ste že videli na slikah. To ni zanimivo. Jaz sem potrošil okoli 3 mesece, odkar sem kupil blago in pripomočke, da sem si izmislil, kaj narisati.
2. Blago in palice. Za pripravo blaga za barvanje boste morali izbrati pravilni material, ki se razlikuje po karakteristikah. Jaz sem izbral blago, ki se imenuje ORTON-10. Ampak mislim, da vam to ime nič ne pove. Je kot jeans, je zelo močno in kar gladko. Za svoj izdelek sem vzel kvadrat z višino 140 cm in dolžino 80 cm. Tak ni prevelik in je primeren za zastavo. Palice za zastavo naj so plastične, ker dvomim, da vam bodo policisti pustili metalne oz. teleskopske palice. Najboljša ideja je, da uporabite vodne cevi. Najdete jih v supermarketu in so dokaj poceni. Cevi naj bodo dolge približno 2 metra.
3. Pripravljam skico. Raje uporabljam računalnik za pripravo skice. Prvo vzamem fotografije z visoko resolucijo (1). Potem jo lahko urejam s pomočjo Adobe Photoshopa. S pomočjo Cutout filtra boste dobili sliko z 6-8 barvami (2). Potem importiraš sliko v CorelDraw in jo urediš tam. Precej hitreje in kvalitetneje je. Potrebno je le narisati več linij na črne dele slike (3). Da narišeš zamišljen del slike, ni tako težko (4). Na koncu moraš razdeliti sliko v dele, da bo mogoče te dele tiskati na papir. Za to sliko sem potreboval 27 delov A4 papirja.
4. Prenos na blago. Najboljši način za prenos slike na blago je, da uporabite svinčnik. Je boljši kot kemični svinčnik. Pomembno je, da preko potegnete blago. Manjše detajle sem narisal s pomočjo črnega alkoholnega flomasterja. Pred tem sem testiral svoj flomaster pod vodo in ugotovil, da dež ne bo poškodoval slike na zastavi. In zato sem naredil dve stvari s tem flomastrom.
5. Slikanje/barvanje. Najprej se morate držati določenih belih območjih s pomočjo lepljivega traku. Potem uporabite nož za odrez območja, ki bi naj bila pobarvana. Ta proces je kar dolgočasen in dolg, zato recite svojim prijateljem, da vam pomagajo. Razčlenite celotni kvadrat na 2 ali 3 dele. Pobarvajte prvi del in nato se lotite drugega dela. Za barvanje zastave sem uporabil razpršilce (ponavadi se uporabljajo za grafite). Izgleda, da je to cenejši način barvanja zastave. Verjetno je jasno, da se morajo najprej uporabiti svetlejše barve in šele nato temnejše. Naredite vse zelo pazljivo, natančno in ne pritiskajte preveč na razpršilec. Blago se zelo hitro posuši, a lepljivi trak lahko ostane še moker, zato poskusite ne umazati blaga. Počakajte par minut in potem odstranite lepljivi trak.
6. Akrilna barva. Končno sem uporabil malo steklenico akrila in nekaj podobnemu temu, da sem pokril, zavaroval majhna modra območja na zastavi. Je neprijetnega vonja in diši po petroleju. Za uporabo te barve potrebujete čopič. Ampak seveda ni pomembno uporabiti akrilne barve, to vse lahko naredite z vodoodpornim flomastrom in aerosolnimi barvami.
Končni izdelek:
vir: http://www.ultras-tifo.net/news/41-how- … -flag.html
Prevedel in pripravil: ZOO
Transparenti, drugi del
March 15, 2010 by admin
V kategoriji Novice, Ultrapedia
Comments Off on Transparenti, drugi del
Preberite tudi: Transparenti, prvi del
Danes so zelo popularni t. i. mali transparenti podskupin. Pri večjih skupinah je lepo razvidno, da poleg imena skupine zraven obstaja še veliko manjših podskupin, ki tvorijo potem to veliko ime skupine. Torej, skupina ima en večji udarni transparent z imenom skupine, zraven tega transparenta pa obešajo male transparente skupin, ki predstavljajo podskupine. Vsebinsko gledano se lahko mali transparenti naredijo glede na okoliš, iz katerega prihajate, glede na politično usmeritev ljudi na tribuni itd.
Lahko pa tribuno sestavljajo samo veliki transparenti, kjer deluje skupina kot celota, ali pa samo mali transparenti, to slednje bi veljalo predvsem za male skupine.
Medtem ko Gringosi uporabljajo večinoma “male transparente”, Viole uporabljajo na domačih tekmah predvsem velike transparente, na gostovanjih pa bolj manjše, recimo njihovi udarni transparenti (večji) so Ultras Maribor, Viole Maribor, Legende 89′ …
Green Dragonsi so bili prejšnjo sezono prepoznavni z njihovim udarnim transparentom (20 let), ki se je pojavil na vsaki tekmi, drugače pa je njihov transparent GD LJ.
Gorgone iz Lendave tako uporabljajo večinoma samo en udarni transparent – Gorgone Lendava. Udarni transparent Celjskih grofov je transparent: Grofje.
Transparente ponavadi obeša jedro in prav tako tudi nosi na tekme jedro skupine, medtem ko se mali transparenti nosijo na tekme po že zgoraj opisanih skupinah. Transparenti se seveda ne nosijo v kakšnih vrečah, ali v čem podobnem, saj obstaja možnost napada druge navijaške skupine. Transparente naj bi se nosilo bolj na skriti način (npr. pod jakno itd.). Če pa pride do odvzema oziroma do poizkusa odvzema transparenta, se ga mora braniti z vso častjo, ponosom, saj le-ta predstavlja del tvoje tribune in tvojega okoliša/mesta/prepričanja.
V Sloveniji se lahko še posebej v zadnjih letih pohvalimo z novimi in lepimi transparenti navijaških skupin, glede na to, da je izgled tribune definitivno postal eden najpomembnejših segmentov navijaštva.
Ker pa je potrebno dogodke minulih obdobij presojati iz takratnega vidika in izhodišča, ne moremo reči, da so bili transparenti slovenskih skupin v 90. letih grdi, da so kazili izgled tribune. Vsekakor se je med njimi našlo nekaj izredno lepih, hkrati tudi nekaj transparentov izrednih dimenzij. Zagotovo so bili v 90. letih pa tudi prej na hitro izpisani transparenti brez uporabe šablone nekaj vsakdanjega. Nekateri transparenti so znali nasprotno navijaško skupino izzvati, spet drugi nasmejati.
Po drugi strani pa danes veliko skupin razvije zgolj idejo ter osnutek izgleda transparenta, ostalo pa prepustijo tiskarni. Mnenja, kaj je bolj in kaj manj primerno, so različna. Dejstvo je, da je znalo biti več urno ali tudi več dnevno nastajanje transparenta v navijaških skupinah, podskupinah še mnogo več kot le obraba kolen, zapravljanje časa, nešteto število pobarvanih prstov, ali da bi lahko ure in dneve nastajanja transparenta enačili zgolj s končnim izdelkom – transparentom na ograji tribune. Vsekakor je navijačem, njihovi skupini in skupinskemu duhu to predstavljalo dosti več. Zato morda nekateri mislijo, da danes transparent ne pomeni kaj dosti, da je bolj važno, da se pojavi. Predvsem s tiskanjem je transparent en, dva, tri končan. Pred leti pa si se mučil z velikimi transparenti sploh najti prostor za izdelavo. Če si imel prostor na prostem, si moral paziti na vreme, veliko težav je bilo, zato je končni izdelek, ki je visel na tribuni, morda pomenil več, ljudje so se lahko poistovetili z njim in ga bolj srčno branili. Seveda pa od transparenta ni odvisno, kako ga boš branil, odvisno je od skupine, ki stoji za tem transparentom, kako se bo predstavila, kaj bo naredila, ko ga bodo poizkušali ukrasti, kako bo skupina reagirala in v tistih trenutkih bo branila svoj ugled in svojo čast.
Avtorja: ZOO in foto
Firme-drugi del (škotske firme)
March 8, 2010 by admin
V kategoriji Novice, Ultrapedia
Comments Off on Firme-drugi del (škotske firme)
Ta knjiga zajema v glavnem klube iz angleške lige. Ampak tudi Škotska, kljub temu, da vas mediji prepričujejo drugače, prispeva velik delež nogometnega nasilja. Vsak angleški navijač se zaveda, česar so Škoti sposobni. Sram me je, ko vidim tiste slavne fotografije Škotov, ki so preplavili London in Wembley. Tudi gostovanja Rangersov in Celtica pred sezono so pustila pečat na prenekaterih angleških igriščih. Povezave, ki so se vzpostavile med škotskimi in angleškimi firmami (Manchester United/Celtic in Chelsea/Rangers sta dve najbolj očitni), so bolj politične ali religijske narave in nekoliko manj nogometne. A te firme se bodo združile in so tudi se, ko se je pojavila potreba in se je bilo potrebno združiti za pretep. Spodaj je seznam škotskih firm, za katere vemo, da so trenutno aktivne (opomba: knjiga je izšla leta 1996):
KLUB |
FIRME |
MESTO |
STADION |
KAPACITETA |
Aberdeen |
ASC (Aberdeen Soccer Casuals) |
Aberdeen |
22.200 |
|
Arbroath |
Soccer Crew |
Arbroath |
Gayfield Stadium |
6.448 |
Celtic |
Celtic Casuals |
Glasgow |
60.506 |
|
Dunfermline Athletic |
CSS (Carnegie Soccer Service) |
Dunfermline |
12.510 |
|
Heart of Midlothian |
CSF (Casual Soccer Firm) |
Edinburgh |
18.300 |
|
Hibernian |
CCS (Capital City Service) |
Edinburgh |
17.500 |
|
Montrose |
No Casuals, Portland Bill Seaside Squad |
Montrose |
Links Park |
4.338 |
Motherwell |
SS (Saturday Service) |
Motherwell |
13.742 |
|
Glasgow Rangers |
ICF (Inter-City Firm) |
Glasgow |
51.082 |
|
St Johnstone |
FCF (Fair City Firm) |
Perth |
10.618 |
|
St. Mirren |
Love Street Division |
Paisley |
New St. Mirren Park |
8.006 |
Opomba: Škotskih stadionov s kapaciteto manjšo od 10.000 na strani worldstadiums.com podrobneje ne predstavljajo.
Vira:
– Dougie & Eddy Brimson: Everywhere we go (Behind the Matchday Madness); 1996
– Woldstadiums (http://www.worldstadiums.com)
Firme-prvi del
February 28, 2010 by admin
V kategoriji Novice, Ultrapedia
Comments Off on Firme-prvi del
KLUB |
FIRME |
MESTO |
STADION |
KAPACITETA |
Arsenal | Gooners | London | Emirates Stadium | 60.000 |
Aston Villa | Steamers, Villa Youth | Birmingham | Villa Park | 43.275 |
Barnsley | Inter-City Tykes, Five-O | Barnsley | Oakwell Ground | 22.752 |
Birmingham City | Zulu Warriors | Birmingham | St. Andrews Stadium | 30.016 |
Blackburn Rovers | Blackburn Youth | Blackburn | Ewood Park | 31.367 |
Blackpool | BRS (Bison Riot Squad), Seaside Mafia, BTS (Blackpool Tangerine Service) | Blackpool | Bloomfield Road | 11.295 |
Bolton Wanderers | Tonge Moor Slashers, Mongoose Cuckoo Boys, Billy Whizz Fan Club | Bolton | Reebok Stadium | 28.723 |
Bradford City | The Ointment | Bradford | Bradford/Bingley Stadium | 25.136 |
Brighton & Hove Albion | Headhunters | Brighton | Withdean Stadium | 7.000 |
Bristol City | Inter-City Robins | Bristol | Ashton Gate | 21.479 |
Burnley | SS (Suicide Squad) | Burnley | Turf Moor | 22.619 |
Cambridge United | Cambridge Casuals | Cambridge | Abbey Stadium | 9.617 |
Cardiff City | Soul Firm | Cardiff | Cardiff City Stadium | 26.828 |
Carlisle United | BCF (Border City Firm) | Carlisle | Brunton Park | 16.651 |
Chelsea | Headhunters | London | Stamford Bridge | 42.449 |
Chesterfield | CBS (Chesterfield Bastard Squad) | Chesterfield | Recreation Ground | 8.880 |
Darlington | Darlington Casuals, Bank Top 200, The Gaffa, Under-5s, The Townies | Dalington | Williamson Motors Stadium | 27.500 |
Derby County | DLF (Derby Lunatic Fringe) | Derby | Pride Park | 34.000 |
Doncaster Rovers | DDR (Doncaster Defence Regiment) | Doncaster | Keepmoat Stadium | 15.000 |
Exeter City | Sly Crew | Exeter | St. James’ Park | 10.570 |
Fulham | Thames Vailey Travellers | London | Craven Cottage | 25.678 |
Grimsby Town | CBP (Cleethorpes Beach Patrol) | Cleethorpes | Blundell Park | 10.033 |
Hereford United | ICF (Inter-City Firm) | Hereford | Edgar Street | 7.100 |
Huddersfield Town | HYC (Huddersfield Young Casuals) | Huddersfield | Galpharm Stadium | 24.500 |
Hull City | City Psychos | Hull City | Kingston Communications | 25.404 |
Leeds United | Service Crew | Leeds | Elland Road | 40.204 |
Leicester City | Baby Squad, MMA (Matthew&Marks Alliance), BIF (Braunstone Inter-City Firm, TRA (Thurnby Republican Army), ICHF (Inter-City Harry Firm) | Leicester | Walkers Stadium | 32.500 |
Lincoln City | LTE (Lincoln Transit Elite) | Lincoln | Sincil Bank Stadium | 11.729 |
Manchester City | Maine Line Service Crew, Guv’nors | Manchester | City of M’ster Stadium | 48.000 |
Manchester United | Inter-City Jibbers, The Cockney Reds | Manchester | Old Trafford | 76.098 |
Middlesbrough | Frontline | Middlesbrough | Riverside Stadium | 35.049 |
Millwall | Bushwackers, The Treatment | London | The New Den | 20.146 |
Newcastle United | Bender Crew, NME (Newcasle Mainline Express) | Newcastle | St. James Park | 52.143 |
Northampton Town | NAT (Northampton Affray Army) | Northampton | Sixfields Stadium | 7.653 |
Nottingham Forest | Red Dogs, Naughty Forty | Nottingham | Nottingham City Ground | 30.602 |
Oldham Athletic | Fine Young Casuals | Oldham | Boundary Park | 13.700 |
Oxford United | Warlords | Oxford | Kassam Stadium | 12.400 |
Peterborough United | PTC (Peterborough Terrace Crew) | Peterborough | London Road | 15.314 |
Plymouth Argyle | Central Element | Plymouth | Home Park | 20.134 |
Portsmouth | 657 Crew | Portsmouth | Fratton Park | 20.200 |
Reading | Berkshire Boot Boys | Reading | Madejski Stadium | 24.084 |
Rotherham United | Rotherham Casuals | Rotherham | Millmoor Ground | 8.300 |
Sheffield United | BBC (Blades Business Crew) | Sheffield | Bramal Lane | 33.500 |
Sheffield Wednesday | OCS (Owls Crime Squad) | Sheffield | Hillsborough | 39.859 |
Shrewsbury Town | EBF (English Border Front) | Shrewsbury | New Meadow | 10.840 |
Southampton | Inside Crew, The Uglies, Suburban Casuals | Southampton | St. Mary’s Stadium | 32.000 |
Stockport County | The Company, Hit Squad | Stockport | Edgeley Park | 11.000 |
Sunderland | Vauxies, Seaburn Casuals, Boss Lads, The Redskins | Sunderland | Stadium of Light | 49.000 |
Swansea City | Swansea Jacks, Jacks Army | Swansea | Liberty Stadium | 20.532 |
Tottenham Hotspur | Yiddos, N17s | London | White Hart Line | 36.214 |
Tranmere Rovers | TSB (Tranmere Stanley Boys) | Birkenhead | Prenton Park | 16.789 |
West Bromwich Albion | Section Five | West Bromwich | The Hawthorns | 27.200 |
West Ham United | ICF (Inter-City Firm) | London | Boleyn Ground | 35.056 |
Wolverhampton Wanderers | Subway Army, Bridge Boys | Wolverhampton | Molineux Ground | 28.500 |
Wrexham | Frontline | Wrexham | Racecourse Ground | 15.891 |
York City | YNS (York Nomad Society) | York | KitKat Crescent | 9.459 |
Opomba: Angleških stadionov s kapaciteto manjšo od 10.000 na strani worldstadiums.com podrobneje ne predstavljajo.
Vira:
– Dougie & Eddy Brimson: Everywhere we go (Behind the Matchday Madness); 1996
– Woldstadiums (http://www.worldstadiums.com)
Kdo je navijač
February 15, 2010 by admin
V kategoriji Novice, Ultrapedia
Comments Off on Kdo je navijač
REDNOST
Prvo in osnovno pravilo je, da navijač redno obiskuje tekme svojega kluba, ne glede na to, ali se njegov klub bori za naslov prvaka ali pa se bori za obstanek v ligi. Ne glede na to kdo je nasprotnik, moraš biti tam, na tribuni, zaradi tvoje ekipe. Ne pozabi, da ravno tvoja podpora lahko da tisto dodatno moč, kadar ekipi ne gre najbolje. Izgovori tipa: sneg pada, dež pada, vroče je, ne obstajajo!
PRETEP
Spopadi z nasprotnimi navijaškimi skupinami ali policijo so nekaj neizbežnega v življenju vsakega navijača. Seveda pa moramo razlikovati pojem navijač in hooligan. Prihod na tekmo še ne pomeni želje, da se nekomu razbije glava. Toda občasno so situacije takšne, da se je spopadu skoraj nemogoče izogniti. Takrat umika NI, enotni smo še močnejši. Prav tako je nedostojno za navijača, da napada v razmerju 10 na enega.
NAVIJANJE
Navijaj vseh 90 minut! Ni dovolj, da se samo pojaviš na stadionu in poziraš. Ko si na tribuni, navijaš brez prestanka in ne glede na to, kdo je nasprotnik in kakšen je rezultat. Če rezultat ne odgovarja, navijaj še močneje. Morebitno nezadovoljstvo nad igro ali rezultatom lahko izkažeš po tekmi. Dokler tekma traja, se navija! Sledi vodji, ker on drži ritem celotne tribune, kar ni lahko delo. Pomagaj mu. Navijaj ne glede na to, koliko si star. Pravljice tipa »jaz sem navijal, ko sem bil še mlad«, so slabi izgovori. Vseeno je, ali si star 15 ali 45, če delaš, imaš otroke, študiraš ali zabušavaš. Če se nahajaš na delu tribune, ki je namenjena navijačem, ne sediš, ampak stojiš in tvoje obveznosti so povsem enake – NAVIJAŠ 90 minut!
AKTIVIRAJTE SE!
Če vas je 10, 20 ali 30, naredite svojo navijaško ekipo. Naredite zastavo, šale, pulovre s svojim znakom. Potrudite se, da boste čim bolj originalni, ne kopirajte ostalih in bodite pozorni na estetiko. Redno se pojavljajte in izvajajte svoje akcije. Zastava ne sme nikoli pasti. Če se ne veste ali se ne želite pretepati, se aktivirajte na drugačen način, ker niso vsi navijači fajterji. Delajte tisto, v čemer ste najboljši. Naredite kakšno zanimivo koreografijo, dober fanzin, nalepke, internetno stran, pesmi … Struktura navijačev je zelo različna in to raznolikost je pri ljudeh, ki prihajajo na tekme, potrebno izkoristiti. Samo na ta način, se bo formirala prava skupina.
OBLAČENJE
Oblačenje je eno od obeležij modernega navijača. Zadnjih nekaj let se goji »casual« navijaški stil. Namen tega stila je, da navijač obleče nekaj vsakdanjega za vsakogar ki gre ven, ne pa dres ali spitfire-ko ali kaj podobnega. V Angliji na primer se tako prepoznavajo hooliganske ekipe. Ena ekipa nosi Burberrys garderobo, druga Stone Island, potem Aquascuttum, Ben Sherman, Lacoste itd.
GOSTOVANJA
Biti na tekmi, ko je tvoj klub domačin, ni dovolj. Navijač ni pravi, če ne odhaja na gostovanja – vsaj nekajkrat v sezoni. Obisk domačih tekem je lažji del navijanja. Prava žurka vedno nastane na gostovanjih pa tudi renome navijaške skupine se v veliki meri pridobiva na gostovanjih. Potovanje v nepoznano mesto, zajebavanje na poti, prihod na tuj teritorij, morebitni konflikti z domačo navijaško skupino – to so doživetja, ki se težko opišejo. Ure in ure se zajebava, poje, skače, nori, potuje.
Vir besedila in risb: fanzin Black Gringosov Ultras Sobota, št. 2, 5. april 2009
Transparenti, prvi del
February 8, 2010 by admin
V kategoriji Novice, Ultrapedia
Comments Off on Transparenti, prvi del
Beseda transparent izvira iz latinščine (transparere-prikazati, pokazati). V veliki priročni izdaji Velikega splošnega leksikona (DZS 2006) ga opredeljujejo kot napis ali sliko (za javno izražanje, sporočanje ipd.). V navijaštvu transparente najdemo na tistih delih tribun, na katerih se koncentrirajo navijaške skupine. Tako obliko izražanja pripadnosti skupini in navijaštvu ljubitelji nogometa v nekdanji Jugoslaviji uporabljajo od 60. let naprej. Navijači so si poskušali izmisliti čimbolj atraktivna sporočila v znak podpore svojemu klubu. V 70. letih so postali transparenti bistven element navijaške ikonografije; povečali sta se njihovo število in dimenzija. Tako so simpatizerji različnih klubov tekmovali, kdo bo izobesil čim večje število atraktivnih transparentov velikih dimenzij, kar je privedlo do posameznih transparentov izrednih dimenzij s posameznimi primerki sto in več metrov. V tem času so se sporočila parol izpisanih in narisanih na transparentih v večini primerov nanašala na izkazovanje podpore samemu klubu in njegovim nogometašem. V nekaterih primerih pa so navijači s pomočjo transparentov reagirali na določene dogodke v klubih.
Istočasno so s procesom formiranja navijaških skupin v 80. letih postali transparenti eden glavnih načinov izkazovanja nove kolektivne pripadnosti – takrat so na platna v glavnem izpisovali imena navijaških skupin, pogosto skupaj z znakom kluba. Na ta način se je pričelo nastajanje skupinske in klubske identitete, glede na to, da navijači že samo poudarjanje imena svoje skupine smatrajo kot izkazovanje podpore moštvu, za katerega navijajo.
V zvezi s sporočili in simboli na navijaških transparentih ter drugimi segmenti navijaške ikonografije v bivši Jugoslaviji je pogosto prihajalo do nesporazumov med navijači na eni strani ter oblastjo in mediji na drugi strani.
Vir: povzeto in prirejeno po knjigi Torcida (Dražen Lalić, AGM 1993)